נתניהו: "נדרוש גירוש מיידי של המתפרעים"

שלמה ריזל No Comments on נתניהו: "נדרוש גירוש מיידי של המתפרעים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס צוות שרים מיוחד לבחינת דרך הטיפול במסתננים מפרי חוק: "אנחנו מבקשים צעדים חזקים נגד המתפרעים, כולל גירוש מידי של אלה שנטלו חלק בזה"

צילום: חיים צח, לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: רועי אברהם / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ראשון), צוות שרים מיוחד לבחינת דרך הטיפול במסתננים מפרי חוק, בעקבות אירועי האלימות והפרות הסדר שהתרחשו אתמול בתל אביב.

בדיון משתתפים שר המשפטים, שר החוץ, שר האוצר, השר לביטחון לאומי, שר הפנים, ר׳ הסגל, ר׳ המל״ל, המפכ״ל, מנכ״ל משרד רה״מ, מנכ״ל משרד החוץ, ר׳ מערך ההסברה, פרקליט המדינה, משנים ליועמ״שית ומנכ״ל רשות האוכלוסין.

צוות השרים החליט לעצור במסלול מנהלי את 52 העצורים מאתמול, זאת לבקשתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. עוד הוחלט לפעול לגרושם של אלו שלא זכו במעמד פליט ולא הגישו בקשה. בנוסף הונחה משרד החוץ לפעול למצוא מדינות לקלוט את המסתננים. ראש הממשלה אמר בדיון כי הוא מצפה שהשרים יכינו תכנית שלמה להוצאת כלל המסתננים הלא חוקיים ממדינת ישראל.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הדיון: ״ההסתננות הבלתי חוקית המסיבית לישראל מאפריקה, היוותה איום ממשי על עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. את האיום הזה בלמנו על ידי בניית הגדר; בניית הגדר הייתה כרוכה בהתגברות על התנגדות של מערכת הביטחון ויריבים פוליטיים. כשבלמנו אותה, עצרנו את ההסתננות לחלוטין, ואני גאה על כך שהממשלות בראשותי עשו את זה."נשארה בעיה של אלה שכבר נכנסו לפני השלמת הגדר, מדובר בכמה עשרות אלפים של מסתננים בלתי חוקיים שנכנסו לארץ. אנחנו הוצאנו 12 אלף מהם מרצון, באמצעות תמריצים שונים וצעדים שונים. רצינו יותר, הצענו שורה של צעדים, לרבות הפיקדון לאחרונה, ולצערי כולם נדחו על ידי בג"ץ.

"דבר אחד שלא הצענו, וטוב שלא הצענו אותו, זה מתווה האו"ם. מתווה האו"ם היה מאזרח 16 אלף מסתננים בלתי חוקיים, והיה יוצר תמריץ אדיר למאות אלפי, אם לא מיליוני אפריקנים שהיו מסתערים שוב על מדינת ישראל, ולכן זה פתרון גרוע. מי שמציע את זה, מציע דבר שיחזיר את הבעיה לקדמותה.

רה"מ נתניהו וצוות השרים לטיפול במסתננים – צילום: חיים צח, לע״מ

"עכשיו נשארה בעיה רצינית עם המסתננים הבלתי חוקיים בדרום תל אביב ובמקומות אחרים, אבל מה שקרה אתמול היה חציית קו אדום. זו התפרעות, זו שפיכות דמים, אלו פרעות שאנחנו לא יכולים לקבל.

"לכן, הדבר הראשון שאני עושה הוא לאחל החלמה לשוטרים שנפצעו במהלך הניסיונות להחזיר את הסדר. אנחנו מבקשים צעדים חזקים נגד המתפרעים, כולל גירוש מידי של אלה שנטלו חלק בזה. אני מתקשה להבין מדוע תהיה לנו בעיה עם אלה שמכריזים שהם בעצמם תומכי המשטר, ולכן הם בוודאי לא יכולים לטעון טענת פליטות.

"אני מבקש גם שהפורום הזה יכין תכנית שלמה ומעודכנת להוצאתם של כל שאר המסתננים הבלתי חוקיים ממדינת ישראל, וזו התכלית של ההתכנסות הזאת היום".



0 תגובות